Het doek is gevallen voor Google AdWords. Sinds vorige week gaat het advertentieprogramma van Google verder onder de naam Google Ads. Het duurt een paar maanden voordat de zoekgigant de nieuwe merknaam volledig heeft uitgerold, twittert het bedrijf.

AdWords werd achttien jaar geleden gelanceerd. Het doel was simpel: mensen makkelijker online in verbinding brengen met bedrijven. Dat schrijft Senior Vice President, Ads & Commerce Sridhar Ramaswamy.

Mobiele telefoon

Maar er is sindsdien veel veranderd. Zo is de mobiele telefoon nu onderdeel van ons dagelijks leven. Tegenwoordig is meer dan de helft van alle zoekopdrachten op Google.com afkomstig van mobiele apparaten.

Meer marketingmogelijkheden

“Mensen schakelen snel over van zoeken naar producten, naar video’s kijken, bladeren door inhoud, games spelen en meer”, zegt Ramaswamy. “Het gevolg is dat marketeers meer mogelijkheden hebben om consumenten te bereiken via verschillende kanalen, schermen en formats.”

Juiste oplossingen

Daarom kiest Google ervoor om nieuwe merken te lanceren. “Met deze nieuwe merken kunnen adverteerders en uitgevers, groot of klein, de juiste oplossingen voor hun bedrijf kiezen.” Met Google Ads zorgen bedrijven dat ze gezien worden op het web. In zoek-advertenties, display-advertenties, video-advertenties en app-advertenties.

Vertalen

Om potentiële klanten op internationale markten te bereiken, blijft een gerichte vertaling belangrijk. Textcase helpt graag met het vertalen van deze reclames. Dat deden we met AdWords-campagnes en dat blijven we doen met de advertentiemogelijkheden die Google Ads biedt.

Onderscheiden

In het verleden vertaalden we bijvoorbeeld voor Samsung een B2B-campagne naar het Frans, herschreven we Nederlandse teksten voor Protest naar het Frans en Engels en kreeg Unibouw Duitse advertentieteksten. Ook helpen we je graag bij de vraag hoe je je internationaal kunt onderscheiden in de groeiende online markt.

Meer informatie?
Een website of boek perfect vertaald of geredigeerd?
Onze projectmanagers kunnen je vrijblijvend alles vertellen over hoe wij voor de beste vertalingen zorgen.

Contacteer ons