Bijna een kwart eeuw geleden werd de zoekmachine ‘Google’ geïntroduceerd (1997) om informatie, documenten en weetjes op te zoeken op het wereldwijde web. Vijf jaar later (2002) kwam er pas een Nederlandse versie, die inmiddels niet meer is weg te denken en deel uitmaakt van onze taal. Wie kent of gebruikt het werkwoord ‘googelen’ niet tegenwoordig?

Googelen het nieuwe werkwoord

Met de komst van Google, maar zeker ook die van de smartphone, worden analoge producten steeds vaker verdreven door de online versies. Welke vraag je ook hebt, alles wat er in je opkomt kun je googelen. Wat zou er vanavond op televisie zijn? Tik tv-gids in op Google en je krijgt een keur aan mogelijkheden. Ben je op zoek naar het telefoonnummer van iemand? Google heeft je in 0,26 seconden 8.510.000 resultaten waar je deze kunt opzoeken.

Online versus analoog

Ditzelfde geldt voor de online marketing versus traditionele marketing. Steeds meer mensen en bedrijven kiezen ervoor online te adverteren in plaats van in een (plaatselijke) krant. Of ze maken eerder uitnodigende posts op Facebook, Intagram of Twitter in plaats van te gaan flyeren of posters te verspreiden. Het zit zo slim in elkaar dat jij jouw eigen zoekwoorden die je intypt op Google, op een later moment elders online terugziet in een advertentie of banner.

Bewust en doelgericht

De keuze voor online marketing is gauw gemaakt. Het is bijvoorbeeld vaak goedkoper, het is meetbaar en doelgericht en heeft een veel groter bereik dankzij het internet. Bij online marketing zie je of jouw advertentie meer bezoekers op je website heeft gerealiseerd en op welke uren, dagen, weken of maanden je de meeste bezoekers hebt ontvangen. Met Google Ads (voorheen Google AdWords) maak je online advertenties puur gericht op jouw eigen doelgroep. Jouw advertentie wordt namelijk alleen gezien als iemand bewust zoekt op jouw onderwerp.

In je eigen taal

Type maar eens een willekeurig product in op Google. Zo geeft ‘elektrische fiets’ ongeveer 20.400.000 resultaten en ‘auto kopen’ ongeveer 145.000.000. Bovenaan de lijst staan de betaalde online advertenties die gemaakt zijn op jouw zoekwoorden, daaronder staan de organische resultaten. Werk je met Google Ads of ben je onderzoekende? Belangrijk om te weten is dat Google Ads taal kan detecteren, maar de online advertenties niet vertaalt.

Google Ads vertalingen

Gelukkig kan Textcase dat wel. Wij vertalen graag jouw Google Ads naar meerdere verschillende talen. Zowel vanuit het Nederlands als vanuit bijna iedere buitenlandse taal en vice versa. Op die manier bereik jij een internationale doelgroep en wij lokaliseren je campagne professioneel, met oog voor cultuurverschillen.

De grens over

Op dit moment doen we dat voor meerdere opdrachtgevers, zoals Babboe, Fatboy, MOM in Balance en Startpeople. Vanuit onze expertise werken we nauw samen met ervaren online marketingbureaus en -bedrijven – zoals Artefact Benelux, Clickvalue, Happy Idiots, Orange Valley, Traffic Builders en Yellow online – die zorgvuldig afgestemde Google Ads-campagnes over de grens willen inzetten. Door een gerichte vertaling van campagnes weet je zeker dat je toekomstige klanten op de internationale markten bereikt.

Graag meer weten over Google Ads vertalingen? Neem contact met ons op voor meer informatie en/of vraag vrijblijvend een offerte aan!