Google Ads ziet er tegenwoordig heel anders uit dan een aantal jaren geleden. Google verandert regelmatig de spelregels van het adverteren. Als bedrijf is het wel heel handig om te weten hoe je je Google Ads campagne optimaliseert voor een goede ROI. Maar geen zorgen, want wij helpen je op weg met onze tips en trucs; succesvolle Google Ads in 2021.

 

Waarom adverteren op Google

Het is natuurlijk een hele legitieme vraag; waarom zou je adverteren op Google? Het is niet voor iedereen een goed idee.

De belangrijkste afweging voor het gebruik van Google Ads is je budget. Google Ads kan heel nuttig zijn en je sales of bezoekersaantallen omhoog doen schieten, maar hiervoor moet je er wel de nodige euro’s in gooien. Je moet denken aan een minimum budget van 10 euro per dag, maar meer is in veel gevallen beter.

Een groot voordeel van Google is uiteraard het gigantische bereik. Iedereen die iets zoekt via deze zoekmachine kan jouw advertentie zien, totdat je budget op is. Want het werkt zo dat je geld betaald voor elke keer dat er iemand op je advertentie klikt. Je hebt dus geen kosten op het moment dat mensen je advertentie zien. Hierdoor is een hoger budget dus beter. Stel 1 click kost 25 cent en je dag budget is 10 euro, dan kunnen dus 40 mensen op je advertentie klikken voordat hij niet meer zichtbaar is.

Google Ads kan ook super snel werken. Op het moment dat je advertentie is goedgekeurd door Google en actief wordt, kun je letterlijk binnen enkele uren al de verschillen zien en extra verkopen realiseren.

Daarnaast is Google Ads goed inzetbaar voor adverteren waar je wilt en kun je exact bereiken wie je wilt. Dit maakt het perfect voor iedere doelgroep, in iedere taal.

 

Succesvolle Google Ads in 2021

We weten dus dat Google Ads goed kan werken voor je bedrijf. Echter is er de laatste tijd wel het een en ander gewijzigd. Het is goed om te kijken naar wat er in 2021 goed werkt en hoe je daar je voordeel mee kan doen. Dit zijn een aantal bewezen tips en methodes.

 

Slim bieden

Slim bieden is de mogelijkheid om de slimme AI van Google het zware werk voor je te laten doen, als het gaat om de biedstrategie. In plaats van alles zelf in voeren, laat je de computer van Google leren wat het beste past bij jouw wensen. Dit heet ‘Bieden tijdens veilig’. Om hiervan gebruik te maken moet je wel je conversies bijhouden, zodat je precies weet wat er gebeurt. Dit is super handig en biedt je de beste biedstrategie met de beste resultaten die jij aangeeft, zoals Return On Advertising Spend (ROAS).

 

Gallery Ads

Met het oog op beeldmateriaal om je advertenties aantrekkelijker te maken, is Gallery Ads een goede manier om klanten te werven. Je combineert tekst met 4 tot 8 afbeeldingen, welke bovenaan op mobiele apparaten worden getoond. Het fijne is dat Google pas kosten in rekening brengt op het moment dat mensen daadwerkelijk door je afbeeldingen heen scrollen.

 

Desktop en mobiele Ads

Veel websites hebben momenteel tussen de 70 en 90% van hun bezoekers via mobiele apparaten. Het is dus voor de hand liggend om mensen die bezig zijn op hun telefoon te targeten met je ads. Opmerkelijk is wel dat de beste conversies voor veel websites nog steeds via de desktop komen. Dit is dus iets om voor jouw website goed uit te zoeken en hierop in te spelen met de juiste vorm van Google Ads.

 

Negatieve zoekwoorden

Bij Google Ads kun je aangeven hoe je zoekwoorden wilt targeten. Zo kun je aangeven waar je wel op gevonden wilt worden. Met negatieve zoektermen geef je juist aan waarop je niet gevonden wilt worden. Dit is een hele andere manier van denken die door veel bedrijven over het hoofd wordt gezien. Dat maakt dat jij hiermee onderscheidend kan zijn met Google Ads in 2021. Het is een goede manier om ervoor te zorgen dat je precies gevonden wordt op wat je wel wilt en dus geen geld verspilt met onzinnige zoekwoorden.

 

Een goede landingspagina

Dit is iets wat veel bedrijven vergeten, maar wat zeker heel belangrijk is. Een goede landingspagina. Stel jij maakt een fantastische advertentie in Google Ads. Alles klopt en ontzettend veel mensen klikken erop. Vervolgens is de pagina waar je de mensen heen stuurt totaal niet geoptimaliseerd en goed ingedeeld. Je verliest dan het grootste deel van de kliks en dus verspil je veel geld. Zonde. Zorg er dus voor dat je landingspagina goed is, er top uitziet en de bezoeker overhaalt om te doen wat jij wilt dat ze doen.

 

Analytics

Geen enkele advertentie mag draaien zonder Google Analytics, of een vergelijkbare tool. Hiermee kun je op je website precies nagaan wat er gebeurt en dus hoe je Google advertentie scoort. Google Analytics is een van de beste tracking tools waarmee je precies kan zien wie er op je pagina’s komen, hoe ze er komen, wat ze daar doen en meer. Dit mag eigenlijk nooit ontbreken op je website, maar zeker niet wanneer je een advertentie gaat draaien.

 

De juiste taal

Het gebruik van de juiste taal mag uiteraard niet ontbreken in deze lijst. Google Ads kan zelf, via AI, werken met het zoeken van de juiste taal en hierop inspelen. Uiteraard kan Textcase je helpen met het perfect maken van je vertalingen. Daarnaast is het ook heel belangrijk om je landingspagina perfect in orde te hebben als je in meerdere talen adverteert en deze pagina dus ook meerdere talen moet hebben. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden voor website of pagina vertalingen.

Enkele van de klanten die ons vertrouwen voor perfecte vertalingen van hun Google Ads zijn Fatboy, DAF en Tassimo.

 

We hopen dat je met deze tips en trucs, meer succes met Google Ads in 2021 kunt behalen.

Denk je, na dit allemaal gelezen te hebben, dat het nog steeds een onmogelijke taak is? Dan helpen we je graag verder. Ons team staat voor je klaar om je te helpen met meer uitleg, of om je campagnes daadwerkelijk vorm te geven. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op.