Je hebt een onderneming gestart; gefeliciteerd met deze stap! Als je met klanten werkt is een van je hoogste prioriteiten om nu klanten te vinden. Dit kan soms een uitdaging zijn. Dus hoe ga je hiermee om? Wij helpen je op weg met 5 strategieën voor het werven van nieuwe klanten.

Dit zijn strategieën die voor ons in het verleden succesvol zijn gebleken, maar het zijn niet de enige opties. Wellicht bieden ze je een houvast, maar uiteraard zijn er misschien opties die beter bij jou passen en niet in dit lijstje staan. Klanten werven kan nu eenmaal op vele manieren. Ook zijn deze strategieën heel goed voor bestaande bedrijven.

 

Mond op mond reclame

Dit is de allerbeste manier voor het werven van nieuwe klanten, want het kost je namelijk niets. Je hoeft er zelf geen tijd of moeite in te stoppen en klanten komen zelf naar je toe.

Wanneer jouw producten of diensten topkwaliteit zijn en je service je klanten een goed gevoel geeft, dan praten mensen vanzelf over je. Er is geen vorm van promotie zo krachtig als een positieve ervaring waardoor mensen over je praten en jou aanraden bij anderen. Zorg er dus voor dat je in alle opzichten topkwaliteit levert en geniet daarna van mond op mond reclame.

Tot slot zijn medewerkers van klanten die overstappen naar een andere werkgever, een potentiële bron van nieuwe klanten. Wanneer deze mensen een goede ervaring met jou hebben, zullen ze jou vaak voordragen wanneer het nieuwe bedrijf iemand zoekt. Dit is een goede manier van het werven van nieuwe klanten.

 

Cross selling

Cross selling is een andere manier van het werven van nieuwe klanten. Wanneer je goed bent op een bepaald vlak, kan het maar zo zijn dat je klanten vragen hebben over aanverwante producten of diensten. Dit biedt uiteraard veel mogelijkheden om je business uit te breiden en nieuwe klanten te werven.

 

Google Ads

Google Ads zijn de betaalde promoties van Google. Hiermee kun je ofwel in de zoekresultaten terugkomen, of via display advertenties een afbeelding laten zien in daarvoor bestemde ruimtes op websites. Dit is uiteraard een fantastische manier om nieuwe klanten te werven. Je kunt precies aangeven wie je wilt targeten en veelal zijn de resultaten super snel zichtbaar. Het nadeel van Google Ads is vooral de hoge kosten. Wil je goed zichtbaar zijn, dan kost dit behoorlijk wat geld. Het kan je echter ook zeer veel opleveren. Een groot voordeel van Google Ads is dat je over de hele wereld kunt adverteren. Heb jij business in het buitenland? Geen probleem! Je kunt gewoon je advertenties hierop afstemmen. Textcase kan je helpen om jouw advertenties perfect te vertalen in elke gewenste taal, zodat jouw Ads overal goed scoren!

 

Je online content

Waar je met Google Ads op een betaalde manier in de zoekresultaten naar voren komt, kun je met je online content op een organische (onbetaalde) manier in de zoekresultaten scoren.

Het is dus belangrijk om goede content voor je website te maken. Denk aan het instellen van de juiste zoekwoorden, links, afbeeldingen en meer. Maak daarnaast aantrekkelijke content die een klant uitnodigt tot het invullen van je contactformulier voor het vragen van een offerte.

Blogs zijn een goede manier om je producten en diensten op een organische manier onder de aandacht te brengen. Lees hier onze top 10 trending blog onderwerpen waarmee jij kunt scoren.

 

Netwerken

Netwerken is een uitstekende manier voor het werven van nieuwe klanten. Het is niet voor iedereen weggelegd om op deze actieve manier in contact te komen met potentiele klanten, maar dat het werkt is duidelijk. Ga na netwerk events, borrels en allerlei andere zakelijke bijeenkomsten en ervaar het zelf! Tip: vergeet je visitekaartjes niet.

Naast fysiek netwerken is LinkedIn een hele goede optie om digitaal te netwerken. Wanneer je actief bent in diverse groepen en binnen je netwerk, vergroot je de kans op nieuwe klanten exponentieel.

 

We hopen dat je met deze 5 strategieën voor het werven van nieuwe klanten sneller succes hebt en een klanten database kunt opbouwen. Heb je vragen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Wat is jouw favoriete manier om nieuwe klanten te werven? Wat zijn jouw succesverhalen? We horen het graag!