We naderen het einde van dit jaar en kunnen alvast plannen maken voor 2022. Het belooft een beter jaar te worden voor bedrijven dan het huidige jaar, doordat er minder maatregelen lijken te komen. Dat is uiteraard prettig, maar er zijn ook veel dingen die je zelf kan doen om het komende jaar een topjaar te maken. Daarom geven we je vandaag 5 tips voor een succesvol 2022.

Constante verbeteringen aan je bedrijf zijn essentieel voor succes en stabiliteit. Zaken als het consequent in de gaten houden van de cashflow, het gebruik van sociale media voor marketing, en het erkennen van je sterke punten zijn heel belangrijk. Daarnaast kan het je helpen om hulp te vragen voor dingen waar je minder sterk in bent. Dit kan je helpen om je te concentreren op het verbeteren van de gebieden van je bedrijf die de grootste winst opleveren. Denk hierbij aan sales, reclame, verkoopbevordering, marketing en publiciteit.

Een online aanwezigheid kan twee dingen betekenen. Enerzijds kun je online aanwezig zijn, maar dit is wat anders dan daadwerkelijk een aanwezigheid zijn. Het eerste betekent dat je een website hebt en eventueel wat social media kanalen, maar verder niet veel online doet. Het laatste duidt erop dat potentiele klanten aan je denken omdat je ze kennen van je uitingen en alles wat je online doet. Dit biedt de meeste kansen op succes en is dus iets waar je als bedrijf naar wilt kijken. Met onze tips kun je je online aanwezigheid vergroten en zo 2022, maar ook alle jaren erna, meer succes boeken.

 

5 tips voor een succesvol 2022

Investeren in betaalde advertenties.

Betaalde advertenties zijn een enorm goede manier om meer succesvol te worden. Door specifieke doelgroepen direct te benaderen met jouw merk, producten of diensten, kun je snel veel succes boeken. Het is alleen belangrijk om hier wel voldoende budget voor vrij te maken, want helaas kan adverteren op Google, Facebook en andere social media kanalen, al snel oplopen. Wanneer je besluit om gebruik te maken van betaalde advertenties, is het goed om je advertenties te optimaliseren en goed te letten op je ROA of ROI.

 

Het optimaliseren van je website

Een goede website is de basis van een goede online aanwezigheid. Uit onderzoek blijkt dat veel bezoekers gemiddeld binnen 15 seconden beslissen of ze je website verlaten of verder kijken. Je hebt dus 15 seconden om de interesse van je bezoekers te wekken én vast te houden. Een aantal punten waarop je website moet scoren zijn bijvoorbeeld:

  • Je website moet zijn wat bezoekers ervan verwachten.
  • Een website moet simpel en goed navigeerbaar zijn.
  • Bezoekers zien graag een consistente website, zowel qua uitstraling als qua content.
  • Een website moet geloofwaardig en betrouwbaar zijn.

Om succesvol te blijven, of te worden in 2022, is het altijd een goed idee om je website zo nu en dan te laten checken door een buitenstaander of een specialist. Zo weet je zeker dat jouw website klaar is om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

 

Groeien door content (marketing)

Een veelgebruikt gezegde online is “content is king”. Het geeft aan dat content heel belangrijk is voor online succes. Niet alleen vinden zoekmachines het regelmatig toevoegen van nieuwe content op je website prettig, maar ook is het toevoegen van content een uitstekende manier om klanten te werven. Door regelmatig relevante content te plaatsen en te marketen, wordt jouw bedrijf een echte online aanwezigheid. Mensen gaan je merk associëren met de content en de kwaliteit hiervan, waardoor je sneller succesvol zult zijn.

Met content kun je op een organische manier bezoekers naar je website trekken. Dit kan in je eigen land, maar ook in andere landen. Zo kun de hele wereld veroveren als je dat wilt. Heb je hulp nodig om jouw content te vertalen? Met Textcase weet je zeker dat jouw website perfect vertaald wordt, in welke taal je ook wilt.

 

Gebruik van video content

Mensen lijken steeds minder van lezen te houden. Zoals hierboven genoemd is content nog steeds super belangrijk, maar kun je ook heel succesvol klanten trekken door gebruik te maken van video content. Veel bedrijven hebben video marketing toegevoegd aan hun lijst met must-do’s en dat is niet voor niets. Een enorme groei van social media platforms als TikTok en Instagram, toont aan dat het werkt.

Door leuke en interessante video’s te maken, kun je de komende jaren veel succes boeken. Probeer het maar eens.

 

Inzetten op e-mail marketing

E-mail marketing kan leiden tot een enorme bron van inkomsten wanneer je het goed doet. Door je klanten zich te laten registreren voor jouw e-maillijst, kun je ze regelmatig e-mails sturen. Zo breng je ze als eerste op de hoogte van nieuwe producten of leuke aanbiedingen. Het aantal mensen wat zo een aankoop doet is heel groot en het kan je succes dus enorm boosten.

Er zijn tegenwoordig allemaal fantastische tools, zoals Getresponse, voor het automatiseren van je e-mail marketing. Hierdoor kost het je – wanneer je alles eenmaal hebt ingesteld – amper tijd en werk. Super handig en heel effectief.

 

Samenvattend

We hopen dat je met deze 5 tips voor een succesvol 2022 je bedrijf naar grote hoogtes kunt tillen komend jaar – en de jaren erna. Door je online aanwezigheid te vergroten, zal je zien dat mensen je sneller vinden en dus ook sneller je producten of diensten afnemen.

Heb je vragen? Ons team staat voor je klaar. Wil je vrijblijvend een offerte voor het boosten van je internationale website? Neem dan contact met ons op.