Stel: je hebt je klerenkast uitgemest en komt tot de conclusie dat deze wel een nieuwe jurk kan gebruiken, je zag op televisie dat je favoriete schrijver een nieuw boek heeft uitgebracht of je bent nog op zoek naar een origineel verjaardagscadeau. Trek je de jas aan om naar de winkel te gaan of neem je de laptop op schoot en start je de zoektocht online vanaf de bank? Steeds meer mensen shoppen online. De één shopt doelgericht en de ander komt al klikkend uit op een impulsaankoop.

Online shoppen

Online shoppen wint steeds meer aan populariteit. Een onderzoek gepubliceerd door RIFF laat zien dat Nederlanders vooral kleding online kopen en dat dit vaker vrouwen dan mannen zijn. Uit dit onderzoek blijkt ook dat zoekmachines als Google minder vaak worden gebruikt in het online zoekproces, maar de interne zoekfunctie van de webshop des te meer. Deelnemers geven aan meestal rechtstreeks naar hun favoriete webshop te gaan waar hun zoektocht begint. Opmerkelijk is dat dit zowel geldt voor jongeren en vrouwen als voor 65-plussers.

Internationaal

Online shoppen maakt de wereld letterlijk een stuk kleiner. Het werpt de wereld aan je voeten. Hoewel Nederland maar liefst 80.000 webshops telt (dat is één webwinkel per 214 Nederlanders zoals berekend door Dataprovider), winnen de internationale webshops steeds meer terrein. Denk aan bijvoorbeeld een webshop als ‘Wish’ waarbij het geen enkel probleem is een product uit China te bestellen. Maar vlak ecommerce-giganten als Amazon en eBay (Amerika), Alibaba (China), Racuten (Japan) of Zalando (Duitsland) zeker niet uit.

Meertaligheid

In de online wereld waarin we tegenwoordig leven is het belangrijker dan ooit om een webshop in meerdere talen aan te bieden. Goede, professionele vertalingen van alle webteksten, productbeschrijvingen en algemene voorwaarden zijn essentieel. Maar dat niet alleen, ook de SEO teksten zijn belangrijk meertalig aan te bieden. Op die manier weten potentiële klanten je wereldwijd beter te vinden en zo trek je een zo groot mogelijk publiek aan.

Met zorg vertaald

Het vertalen van webshops is een kunst op zich. Het gaat namelijk niet om de tekst alleen, maar ook om het gevoel en de visie die je internationaal wilt uitdragen. Veel webshops willen de stap naar het buitenland nemen, maar zijn zoekende hoe dit juist over te brengen op potentiële internationale klanten. Textcase helpt je hier graag mee. Wij zorgen voor gerichte, lokale en commerciële vertalingen van webshopteksten waarmee je bezoekers aan je weet te binden. Toekomstige klanten zullen zich direct thuis voelen in de nieuwe omgeving en dankzij onze kennis van Search Engine Optimization (SEO) kun je ook over de grens snel groeien.

Nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden? Vraag vrijblijvend een offerte aan!