Voor iedereen die een wereldwijd publiek wil bereiken, is lokalisatie van je website (of webshop) van groot belang. Met website lokalisatie kun je als bedrijf effectief nieuwe markten én doelgroepen benaderen met content die helemaal op de klant is afgestemd. Door samen te werken met professionele, menselijke vertalers realiseer jij voorsprong op de concurrent. In deze blog lees je alles over website lokalisatie en de voordelen hiervan.

 

Browservertalingen en AI

We kunnen niet ontkennen dat kunstmatige intelligentie een boost heeft gegeven aan de online vertaalopties, zoals vertaalapps en browservertalingen. Ook zullen wij niet zeggen dat vertaalapps niet handig en goed kunnen zijn, maar we zien toch nog steeds dat ze de nuances van culturele inzichten missen, iets wat menselijke vertalers wel hebben.

We zien – en horen van klanten die het uitproberen – dat vertaalapps en kunstmatige intelligentie enorm handig kunnen zijn voor basisvertalingen, maar dat menselijke vertalers net die ‘final touch’ bieden als het gaat om precisie, culturele verschillen en uniformiteit in de uitstraling van het merk.

Met menselijke vertalers kun je net die lokalisatie realiseren die met browservertalingen niet kan.

 

Website lokalisatie

Wil je met online content scoren, dan is het belangrijk om de juiste snaar te raken bij de lezer. Dit doe je door lokalisatie. Door in te spelen op de lokale culturele zaken, voelt een lezer zich meer thuis bij je website en is daardoor eerder geneigd om actie te ondernemen. Ook voorkom je nare culturele foutjes, waarmee je klanten weg kan jagen.

 

Leestip: Website vertalingen in 2024: de sleutel tot meer succes

 

De juiste toon

Menselijke vertalers kunnen over het algemeen beter de juiste toon aanhouden dan kunstmatige intelligentie, wanneer we kijken naar website content. Hierdoor komt de content authentieker over en is het geheel uniformer. Veel mensen waarderen content die daadwerkelijk door mensen is geschreven. Dit menselijk aspect biedt bezoekers meer vertrouwen, wat sneller tot meer conversies kan leiden.

 

SEO optimalisatie

Een van de belangrijkste voordelen van menselijke vertalers is dat zij bij het creëren van content rekening kunnen houden met SEO. Search Engine Optimization, of zoekmachineoptimalisatie is een cruciaal onderdeel van elke website om organische bezoekers naar je website te trekken. Menselijke vertalers weten hoe belangrijk dit is en kunnen rekening houden met de integratie van zoekwoorden en zinnen om hoger in de zoekresultaten te eindigen. Door kennis van de bron- en doeltaal, kan dit veel voordeel bieden voor de klant en ook rekening houden met de culturele verschillen die overal aanwezig zijn. Ook hier is website lokalisatie door menselijke vertalers gunstig voor de klant.

 

AI vertalingen zijn niet slecht

We hebben hier een paar voorbeelden gegeven van website lokalisatie door menselijke vertalers en waarin deze zich onderscheiden van AI vertalingen. Wij zijn geen voorstander van het afserveren van AI vertalingen, zeker omdat ze niet slecht zijn en we weten dat die niet ineens weg zullen gaan. Het is de verwachting, dat vertaalapps alleen maar zullen groeien en daarom is het voor ons, als menselijke vertalers, extra belangrijk om onderscheidend te zijn én te blijven.

 

Lees ook: 5 redenen waarom een vertaalbureau jouw website tot een internationaal succes kan maken

 

Ben jij op zoek naar kwaliteitsvertalingen?

Dan is vertaalbureau Textcase wellicht iets voor jou. Door een groot team van native vertalers kunnen wij vertalingen aanbieden in elke gewenste taal. Door onze decennia lange ervaring zijn we in staat om grote en kleine projecten snel en goed af te ronden. En door te werken met meerdere vertalers per project, die elkaar controleren, weten we zeker dat je bij ons absolute topkwaliteit krijgt.

Benieuwd naar wat we voor jouw bedrijf of organisatie kunnen betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een offerte aan voor jouw vertaalproject. Ons team staat voor je klaar.