Over een paar weken is het alweer Pasen. Een mooie tijd die echt de komst van de lente aangeeft. Dit is ook een perfecte tijd om je klanten te verleiden met leuke acties. Want de lente zorgt ervoor dat veel mensen weer lentekriebels krijgen om wat te doen en dus ook eerder geneigd zijn om producten of diensten af te nemen. Wil jij ook van deze mooie tijd profiteren, maar weet je niet zo goed hoe? Geen nood! Wij hebben 4 marketingideeën voor meer succes rond Pasen, waarmee je direct aan de slag kan.

 

Zorg voor een Pasen uitstraling op je website

Het is altijd handig om je website aan te passen aan de diverse feestdagen en belangrijke gebeurtenissen, om in te spelen op de gevoelens van klanten en bezoekers. Pasen is hierop geen uitzondering. Om je bezoekers over de streep te trekken, is het leuk om wat extra aandacht op Pasen te vestigen. Dit kan door foto’s tijdelijk te vervangen, de kleur van bepaalde content aan te passen naar groen en geel, of interactieve elementen toe te voegen. Een hele leuke is om her en der op je site een paashaas te verstoppen en dan je klanten te vragen om alle paashazen te zoeken en hier een kleine actie aan te koppelen, zoals extra korting.

 

Leestip: De betekenis van Pasen in de wereld

 

Start een speciale campagne op social media

Social media is nog steeds een krachtig hulpmiddel voor het werven van nieuwe klanten én contact onderhouden met bestaande klanten. Zeker rond feestdagen en speciale gelegenheden verwachten veel mensen dat winkels en bedrijven speciale acties opzetten. Het is dus een goed marketingidee om aan deze verwachtingen te voldoen. Je kan hiervoor gebruik maken van een betaalde campagne voor een extra groot bereik, of op een organische manier van je netwerk gebruik maken. Voor beide opties is wat te zeggen, afhankelijk van je budget en de tijd die je erin wilt steken.

Belangrijk is om je campagne visueel aan te laten sluiten bij je website, zodat klanten direct de eenheid zien. Dit straalt professionaliteit en betrouwbaarheid uit.

 

Leestip: De beste social media netwerken voor zakelijk gebruik in 2023

 

Winacties!

Aansluitend bij het vorige punt, zijn winacties een hele goede manier om mensen over de streep te trekken om iets te doen wat jij wilt. Voorbeelden zijn deel & win acties, of de mogelijkheid om iets te winnen bij een besteding van een bepaald bedrag op jouw website.

 

Het is wel heel belangrijk om mensen regelmatig aan je winactie te herinneren met nieuwe post. Zo trek je meer mensen en blijven degenen die meedoen meer betrokken.

Het is ook een goed idee om de winnaars een post te laten schrijven en die op jouw kanalen te delen, zo laat je zien dat je actie echt is en kom je weer betrouwbaar over. Ook worden dergelijke posts vaak veel gedeeld, wat weer extra aandacht is voor jouw bedrijf.

Een punt van aandacht bij deel & win acties zijn hele community’s op social media netwerken waarbij mensen elkaar betrekken bij het delen, maar vervolgens weinig interesse tonen in je daadwerkelijke producten of diensten. Het is goed om hier rekening mee te houden.

 

Een nieuwsbrief in het Pasen thema

Een nieuwsbrief kan een krachtig middel zijn om mensen te attenderen op paasacties en vormen een handig middel voor meer succes rond Pasen. Met een goede nieuwsbrief kun je de lezer overhalen tot het bezoeken van je website en het doen van een aankoop. Het is een hele goede manier om bijvoorbeeld een bepaald product in het lentezonnetje te zetten.

Zorg er wel voor dat je nieuwsbrief helemaal in de paassfeer is en ook weer aansluit qua styling op je website en je social media posts, voor een eenduidige uitstraling. Deze vrolijke kleuren kunnen net dat zetje betekenen dat een bezoeker nodig heeft om klant bij je te worden.

 

We hopen dat je met deze 4 marketingideeën voor meer succes rond Pasen ook kan profiteren van de lente en de bijbehorende kriebels van veel mensen om wat extra’s of leuks te doen.